Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2018 08:33 - Обогатяване
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 10505 Коментари: 4 Гласове:
7

Последна промяна: 04.12.2018 10:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Наскоро се запознах с Кайо и го почувствах рядко близък. Оттогава той взе да се мярка в живота ми в различни форми. Днес четох неговият разказ „Чайникът“, в който става дума за Антон К., който си варял чай, но хванал чайника с мазни пръсти, хлъзнал го и от него се лиснала гореща Хокусай вълна, която го изпарила. Историята е за това, какво си мислел Антон К. в частицата от секундата, докато врялата вода летяла към тялото му.

Това ми припомни как преди четири години си купих репродукция на вълната на Хокусай, нарисувана върху дърво. Сложих я до печката, където всеки ден си варях чай, и я съзерцавах. С времето дървото пожълтя от парите и придоби цвета на чая. Това придаде на картината ново измерение и ме караше всеки път да се чувствам сякаш вълната ще плисне към мен и ще ме опари. Или събуди.

По-късно през деня взех да пиша разказ по книгата на Пирандело „Някой, Никой, Сто хиляди“. Концепцията за множеството Аз-ове винаги ме е вълнувала. Често говоря за това. Ще ми се хората най-после да схванат, че във всеки от нас съществуват множество личности, които се надпреварват за микрофона, често си противоречат, а понякога нямат общо една с друга. Развитият човек е като диригент на този оркестър от гласове. Интегрира ги и ги носи като гащи.

В края на разказа нещо зациклих. Затова си дадох почивка и подхванах пак книгата на Кайо. И изведнъж той ме цапна с цял пасаж-панегирик по темата
, който завършва така:

„Защото – ако си последователен, мислещ и задълбочен – няма как да не откриеш, че самата идея, че си Един Единствен Човек е напълно абсурдна!“

То кой е последователен, мислещ и задълбочен, но все пак завърших разказа с тези думи и ми стана благо на душата. Кайо ме нацели така синхронично, че ме накара да се чувствам като в „Хазарски Речник“ на Павич, където героят води един живот на яве, а насън придобива битието на съвсем друг човек, съществуващ в далечна част на света. Какво обогатяване, добавена стойност. Разказах преживяването на Кайо в кратко съобщение и отидох да пия чай в „Плюс Това“. Може би той ще има вкус на джинджифил в устата, докато представя книгата си в Пловдив.




Тагове:   психология,


Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. codetroina - !!!
04.12.2018 09:54
kak...samo...goo..kaza......

great!!

glgJuly
цитирай
2. nav - :)
04.12.2018 10:12
Кое от всичкото? Или всичкото?
цитирай
3. troina - уникален стил...пращай ..5-6 книжки, ФренД!
04.12.2018 11:00
не мога да ти се ..наситя..
знам, ще имаш..зашеметителен успех..
хората са ..жадни..
още веднъж,поздравИ!!
/Джулия

/ По-късно през деня взех да пиша разказ по книгата на Пирандело „Някой, Никой, Сто хиляди“. Концепцията за множеството Аз-ове винаги ме е вълнувала. Често говоря за това. Ще ми се хората най-после да схванат, че във всеки от нас съществуват множество личности, които се надпреварват за микрофона, често си противоречат, а понякога нямат общо една с друга. Развитият човек е като диригент на този оркестър от гласове. Интегрира ги и ги носи като гащи. /
цитирай
4. zemela - Браво! И не, човекът не е само една ...
04.12.2018 13:47
Браво! И не, човекът не е само една личност :) :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2358132
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031